Milí žáci a trpěliví rodiče. Posílám vám další prácičku s kterou si zajisté hravě poradíte. Držím vám k tomu prsty a věřím, že takhle nastavené samostudium vám vyhovuje. Pokud by jste natrefili na nějaký problém, prosím, volejte /pište/ - pomůžu, poradím.
KF
ČJ 3
Uč. str 87 - 90 : SLOVESA, OSOBA A ČÍSLO SLOVES, SLOVESNÝ ČAS
Co je nutno vědět: - co slovesa jsou - str.87 růžový rámeček
- dokázat je v textu vyhledat - pomůže cv. 1. str. 87
- u slovesa určit osobu ( já,ty, on/ona/ono; my, vy, oni /ony, ona)
- u slovesa určit číslo (jednotné, množné) str. 88
- u slovesa určit čas (přítomný, minulý, budoucí) str. 89
- nesmíme zapomenout na slovesa ve zvláštní tvaru - INFINITIV - slovesa končící na -it = kreslit, -át = spát, -et =běžet, -ět = sedět - to jsou slovesa u kterých nelze určit ani osobu, ani číslo, ani čas
Pořád je možné učivo doplňovat a procvičovat na www.skolakov.eu
https://www.youtube.com/watch?v=BviPVVNDAiQ
https://www.youtube.com/watch?v=KazZUzbR2Wk
MAT 3
Uč. str. 117 - 122 - pokračování dělení se zbytkem. Cvičení jsou na stranách různá - početní příklady, slohové úlohy, doplňování tabulek, ... Ve výběru cvičení k procvičení dělenísi vždy vybírejte z každého druhu úloh. / ne jenom ty : Vypočítej./ U slovních úloh nezapomínejte na zápis, určení neznámé, výpočet, zkouška a slov. odpověď. Ukazovali jsme si to ve škole - stačí nalistovat v sešitě. A - prosím - utomatizovat násobilku!
podívej se na: https://www.youtube.com/watch?v=5rtcKBuoHEM
GEOM 3
Uč. str. 85 - Čtyřúhelníky : cv. 1.,2.,3. Při cv. 2. - pracuj se čtverečkovaným papírem, kt si nalepíš do sešitu i s narýsovanými geom. tvary, u cv. 3. - vymysli i další varianty (nakresli, nebo nalep)
PRVO 3 - str. 37 - Houby - nejdřív si vypracuj otázku (i s odpovědí) č. 2 na str.37, nakresli si do sešitu velkou houbu, popiš stavbu těla,str. a vypiš skupiny hub:
1. jedlé, 2. nejedlé, 3. jedovaté. Pak si v atlasu hub vyhledej jejich zástupce a připiš je do sešitu (3 - 5 příkladů, pokud by se ti podařilo nějaké nakreslit, příp. nalepit z nějakého časopisu - bylo by to moc hezké)
str. 38 - 39 - podobně vypracuj tému ROSTLINY - tady ale musíme rostlinu nejdřív rozpoznat a to dle společných znaků. Na závěr otázka č.3 str. 39 písemně
http://rysava.websnadno.cz/prvouka_3.roc/prirodniny.htm
https://skolakov.eu/prvouka-3-trida/houby
https://skolakov.eu/prvouka-3-trida/rostliny - třídění rostlin vás čeká příští týden
AJ 3
Zdravím žáky třeťáky a posílám vám něco nového, abyste moc nezakrněli.
ČT/PS - čtení zdokonalujte hlavně hlasitým čtením a psaní uvědomělým psaním, případně přepisováním vybraných textů